tirsdag 15. januar 2013

Rydding av kleskap.....

I dag hadde jeg behov for å organisere noe, det kommer over meg engang i blant. Som regel når jeg har mye å gjøre ellers av en eller annen grunn? Kanskje er det når jeg føler at alt er litt kaos? Det gir meg ro, og når jeg er ferdig er jeg klar til å gå i gang med det jeg egentlig skulle ha gjort.
I dag var planen egentlig å skrive ferdig et portrett intervju i norsk, til skolen, og få gjort unna del en på fysfos eksamen.....men i stede ble kleskapet ryddet. Nå er kleskapet strøkent, og jeg vet hva som er inni det. Det kommer ikke som en bombe på meg at jeg har nok klær.....kanskje til å kunne hatt mange, mange shoppefrie år? Det skal også nevnes at det som er i kleskapet akkurat når, er bare høst/vinter garderoben......vår/sommergarderoben ligger trygt forvart oppå skapet i to prikkete, stoooore esker! Fordelen med å gjøre det slik, er at man føler at man har fått  nye klær når man pakker bort den ene, og tar frem den andre.....skal ærlig innrømme at jeg ikke engang kan huske hva som er i eskene oppå skapet.....det skal bli spennende å se når den tid kommer......
Skapet før til høyre, og etter til venstre......


Ellers fikk også bokhylla seg en omgang....den er nå klar til et nye semesteret på høyskolen i Oslo og Akerhus. En hel plastpose med papirer fikk møte søppelbøtta. Det ser fint ut, og det kjennes deilig ut å ha gjort jobben!

I mitt shoppestopp prosjekt har jeg også bestemt meg for en ny regel.....jeg vil begynne å "bruke opp" før jeg kjøper nytt. Dette gjelder ting som feks dusjsåper, bodylotion og hårprodukter. Kjekt å ikke ha huset fult, også tenker jeg at jeg kommer til å spare litt penger på det?

Klem fra Lena med shoppestopp <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar