tirsdag 8. januar 2013

Et godt råd.....

Noen ganger møter man på et menneske som man bare må beundre. Det har jeg gjort flere ganger i mitt liv, men det er et av disse som virkelig har brent seg fast i mitt hjerte. I Danmark jobbet jeg i Rudolf Steiner barnehage, dette vet alle som kjenner meg, for det forteller jeg om i tide, og utide. I den barnehagen jobbet det en pedagog, som man ikke kunne la være å like. Hun hadde en genuin interesse for arbeidet sitt, og jeg tror barna merket dette, for de elsket henne. På de fire årene vi arbeidet sammen, lærte hun meg masse, om det å arbeide i barnehage, baking, håndarbeid, men mest av alt om livet. Hun var en dame som ikke hadde hatt det lett, verken i barndommen eller i voksen alder, så hun visste litt om det å leve. På tross av dette var hun så utrolig positiv! Ingenting var et problem, men en utfordring som kunne løses. Fortsatt savner jeg henne, både når jeg er glad eller har et problem som jeg trenger hjelp til å løse.
Vil bare fortelle om kanskje noe av det viktigste jeg lærte av henne. Jeg hadde i løpet av den perioden vi arbeidet sammen et stort valg jeg måtte ta i livet mitt, og jeg var veldig usikker på om jeg skulle gjøre det slik, eller sånn. Dette sa hun til meg en dag vi snakket om dette: Når du har store avgjørelser du skal ta, så er en god leveregel å sove på det i tre netter. Om du fortsatt føler like sterkt for at dette er noe du SKAL gjøre, så er det nok det riktige valget. Det har jeg prøvd å gjøre når jeg skal ta valg, noen ganger har det fortsatt føltes like rett.....og andre ganger har jeg innsett at dette var kanskje noe som var vel impulsivt, og som jeg ikke ville gjøre.

Hun lærte meg også at det enkle, kan ofte være de aller vakreste.....

Klem fra Lena

1 kommentar:

  1. Hm... tre netter.... :) En god regel!
    Du er flink å skrive kjære goe venn ;)

    Klem frå Elisabeth

    SvarSlett