søndag 6. januar 2013

Min nye symaskin........

Det er kanskje en rar ting for en som har shoppestop å gjøre, men i går var jeg ute å kjøpte meg en symaskin. Det hører med til historien at jeg fikk penger i julegave av mamma og pappa, til å kjøpe den. Den ble kjøpt i går, på salg! Så Januar salget er kanskje ikke bare noe tøys? I vertfall ikke om man sparer på å kjøpe ting man allikevel skulle ha?
Dette er min første symaskin, og jeg har allerede funnet ting jeg kan reparere. Jeg hadde en skjorte som hadde revnet, den ble lappet og er nå god som ny......der var de første pengene spart. Så fikk jeg reparert et av mine favoritt sengesett. Så i dette tilfellet var det: penger brukt, penger spart. Dette var nok ting som hadde havnet i søpla visst ikke jeg hadde hatt mulighet til å reparer dem. Jeg vet i vertfall at det er noe jeg kan bli flinkere til, å reparere i steden for å kaste. Jeg gleder meg til neste sy prosjekt....jeg har en kjole som skal legges opp, og en genser der halve erme har blitt revet av, som må fikses.
Ellers så finner jeg kanskje ting som kan sys om etterhvert som året går? Jeg gleder meg allerede til å ta fatt!

Her ser du min nye "venn"! En Elna Explore 340(Mamma har hatt en Elna symaskin så lenge jeg kan huske, så jeg er av den oppfatning at det er et merke av god kvalitet).

Klem fra Lena


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar