søndag 10. februar 2013

Lettelse..........

Jeg er som før sagt av typen som eeeelsker å shoppe klær, og ikke nok med det, jeg har et spesielt taltent for det! Jeg er rågod til å finne flotte ting på salg, og når man bor 20 meter fra Lindex sier det seg selv at flotte ting på salg kan man finne både titt og ofte! Dette talentet har jeg nok arvet fra farmoren min. Som barn husker jeg henne ofte komme hjem fra en tur til sentrum, med et fint plagg, en liten glass-skål eller en blomsterpotte. Hennes kommentar var alltid: "det var nesten gjeve"! Disse fantastiske tingene, som var "nesten gjeve" fant hun i tilbudskurver rundt omkring.
Helt siden jeg var ungdom har jeg elsket det når jeg fant fine ting på salg, og man kan helt sikkert spare penger på det, men jeg kjøper bare mye mer enn jeg trenger pga dette. Da jeg ryddet kleskapet mitt sist, så jeg plutselig at jeg hadde tre skjorter i skapet mitt, alle kjøpt på salg og alle i nesten samme snitt og samme farger. Det er så alt for lett for meg å kjøpe ting jeg ikke trenger, bare fordi de er billige.

Men nå over til det med lettelse. Kanskje har flere det som meg? Man står å kikker inn i et overfylt kleskap, mens man tenker for seg selv: Jeg har ingenting å ha på meg! Dette resulterer igjen i en shoppingtur eller to, man har noe å ha på seg, til neste gang man kikker i skapet og de samme tankene melder seg...
Det som gir meg lettelse med "ikke no shopping i 2013" prosjektet er at man kan kikke inn i kleskapet, og vite at: "This is it"! Det som er i skapet er faktisk det man har å velge i? Dette gjør at jeg ikke stresser sånn med antrekkene mine, tøy som jeg før jul ikke syns var noe særlig, duger nå i massevis, og jeg slipper tankene om at jeg ikke har noe å ha på meg? jeg blir på en måte mindre kresen?

Nå sier kalenderen allerede 10. februar, tiden flyr! Jeg har klart å la være med å shoppe i 41 dager.....bare 324 to go.....

Klem fra en lettet Lena

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar